Ihmisten eläintarhassa

Hyvät kaupungin päättäjät. Löysin sanomalehdestä työpaikkailmoituksenne, koskien avoinna olevaa eläintarhan johtajan vakanssia. Haluaisin kovasti tulla valituksi tähän maassamme ainutlaatuiseen ja siksikin kiehtovaan virkaan. Olen vieraillut Korkeasaaressa lukemattomia kertoja lapsesta asti ja viihtynyt muutenkin eläinten kanssa. Meillä oli kotona kolme koiraa. Olen myös aina pitänyt kovasti saarista, tosin enemmän trooppisista. 

Kelpoisuusvaatimuksena edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa ja kokemusta hallinto- ja johtamistehtävissä. Mitään näistä minulla ei valitettavasti oikein ole, mutta nautin uusista haasteista. Korkeakoulututkinnon voin toki hankkia myös työnohessa opiskellen tai sopivasta ulkomaisesta oppilaitoksesta vaikka ostamalla, jos tämä katsotaan virantoimituksen kannalta välttämättömäksi. 

Olen puurtanut valtaosan työvuosistani mainostoimistoissa, mikä omalta osaltaan antaa varmasti paljonkin valmiuksia tähän tehtävään ja kompensoi ehkäpä pätevyysvaatimusten mahdollisia puutteita. Työssäni olen kohdannut lukuisia matelijoita, haaskansyöjiä, monenlaisia loiseläimiä, märehtijöitä, erilaisia petoja ja reviiriään puolustavia laumaeläimiä. Työympäristöä on myös usein luonnehdittu viidakoksi, jossa on toimittu sen lakien mukaan. Jokainen päivä on ollut erilainen. 

Kyllästyttyäni mainosalaan, olen viime aikoina enimmäkseen lepäillyt ja rakennellut kotona terassia ja parvekelaudoitusta. Puuhaa tietysti olisi paljonkin, mielelläni soitan kitaraa, kastelen kukkia ja kirjoitan aina kun siihen on mahdollisuus. Kuitenkin olen valmis tinkimään näistä harrastuksista, mikäli tehtävä ja sen tuomat haasteet ovat riittävän mielenkiintoisia ja luontaisedut kohtuulliset. Etuna mainitsisin myös, että olen vapaa aloittamaan työt välittömästi. 

Voisin tuoda omasta kokemuksestani johtuen eläintarhan kehittämiseen hyvinkin erilaisia näkökulmia brändiymmärryksen, tuotteistaminen ja toiminnan kaupallistaminen suhteen. Olen myös matkustanut laajasti ja kielitaitoni ja terveydentilani on erinomainen. Olen oppinut elämään monenlaisten ötököiden kanssa ja osaan matkia lintujen ääniä, mikäli tästä on tehtävässä etua, mm. kukkoa ja fasaania. Vaativuusluokka 21 kuulostaa oikein lupaavalta. 

Ilmoituksessa mainittiin myös yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistäminen. Olen ehdottomasti molempien kannattaja. Käytännön kokemus työelämästä on kuitenkin opettanut, että vaikka kaikki eläimet ovatkin tasa-arvoisia, jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Eläinten täyttämisestä en erityisesti pidä. Alussa viitattiin vakinaisesti täytettävän johtajan virkaan. Oletan, että tarkoitetaan viran, ei johtajan täyttämistä. Jos kuitenkin on toisin, en ole tehtävästä kiinnostunut. 

Kommentit

  1. A trend has emerged to ban or place restrictions on circuses that use
    wild animals for entertainment. Question #2: If I am
    in an auto accident should I talk to my own insurance company.

    Corporate department: It includes giving expert advice on various corporate deals which will benefit a company.



    My web-site; top personal injury firms toronto (http://vimeo.com/95635548)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Selkä vääränä

Olen lukenut toimitusehdot

Käyttäkää terveinä!